Grannjävel!

Ibland undrar jag om andra människor har ett liv. Idag när jag hämtat på dagis ville ungen såklart att jag skulle bära henne uppför trappan. "bäääär" "bääär" vrålar ungen så det ekar i hela trappuppgången och garanterat varenda granne undrar vem som blir misshandlad.  Jag kan omöjligt bära min dotter upp till tredje våning varje dag. Hon är snart 3 år och måste lära sig att gå själv någon gång. Naturligtvis kommer hon skrika när hon inte får som hon vill och eftersom vi bor i lägenhet kommer det eka i trappan. Jag kan inget göra åt det. Ska jag bära henne tills hon blir typ 10?

En dörr öppnas och en sur jävla fitta tittar ut... Hon säger såklart inget men man ser ju på henne att hon anser att jag är världens sämsta mamma.. Har hon en trotsig 3 åring hemma undrar du då kanske? Nej hon har en BEBIS en pojke på drygt året kan jag tro.

Jag ångrar nu att jag inte frågade henne om hon ville nått då hon öppnade. Jävla subba! När hennes unge kommer i trotsåldern får vi se hur kul hon tycker att det är- För det är inte så att jag tycker att det är kul att grannrna förmodligen tror att jag behandlar min dotter illa varje dag för att hon skriker så liksom.

Före du uttalar dig om mig - ska du känna mig.
Före du uttalar dig om mitt sätt - ska du veta något om det.
Före du uttalar dig om mina vänner - ska du känna dem.
Före du uttalar dig om mitt liv - ska du leva det.
Före du uttalar dig om något - ska du sopa rent framför egen dörr!!

Kommentarer
Postat av: Mariana

säger bara.. What comes around goes around. En bitter dag inser hon att hon inte skulle tänkt så negativt om ditt/din dotters beteende. Sådan trots drabbar alla småbarnsmammor.

2011-03-10 @ 20:17:41
URL: http://bastasomfinns.blogg.se/
Postat av: Linda

Äh, bry dig inte! För min del fungerade det väldigt bra när jag slutade bära Skruttan, hon accepterade att jag inte orkade och sen var det bra med det. Det funkar dock inte lika bra med maken men det är hans eget fel eftersom han tar upp henne...

2011-03-11 @ 10:47:53
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0