ouppfostrade barn

Idag var jag och loppan på lekplatsen och där fanns det ju som vanligt ett ouppfostrat barn. En flicka på ca 2½-3 år som hela tiden gick efter loppan och skulle ta hennes saker. När jag sa "vi går och gungar" och loppan sprang dit var ungen där direkt för att ta gungan innan oss eller när loppan skulle leka kiosk med stenar var ungen där och skulle ta stenarna eller när loppan skulle klättra vid rutchkanan så var hon där och skulle tränga sig förbi, sen sprang hon iväg och slog loppan i huvudet. Fick det konsekvenser? Nej naturligtvis inte. En sån unge har inga regler, en sån unge blir mobbare och odräglig och hatad. Vems är felet? FÖRÄLDRARNA! lägg av och gör era barn sånna gentjänster. UPPFOSTRA ERA BARN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Annars har vi haft en fin dag, jag och bästa ungen. Ensamma såklart men den har varit fin iaf. Nu vill loppan bada

Kommentarer
Postat av: Bodil

Amen på det!! Ouppfostrade barn är inte roligt, men det är ännu värre med föräldrar som inte säger ifrån eller sätter gränser.

2011-06-06 @ 10:17:17
URL: http://odila.blogg.se/
Postat av: pubes

hej, såg din fråga hos lady dahmer, hade lust att svara dig :)

pojkar är inte mer vilda än flickor, alltså det finns ingen gen dom föds med som gör dom vildare, däremot, DÄREMOT, accepterar vi pojkarnas vilda beteende på ett helt annat sätt än flickors. på så sätt är det inte bara föräldrar, utan alla vuxna runt omkring, som fostrar pojken till att vara vild. En social konstruktion helt enkelt.

2011-06-06 @ 15:53:32
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Linda

Om jag hade varit förälder till det barnet hade jag tyckt det vore MINDRE pinsamt att säga till henne än att inte göra något och därmed mer eller mindre godkänna beteendet... Nä, usch.



Sv: "Toppenpingla" vet jag ju inte direkt men tack. :-D

2011-06-06 @ 19:16:54
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0