En del har hänt

Loppan har varit på sitt första tandläkarbesök. Det gick bra fast hon ville inte öppna munnen till en början. Hon fick sitta i mitt knä, sen fick hon bananlack och en plansch efteråt att sätta små mumrikar på varje kväll =) Som vi redan visste innan manade tandläkaren att genast sluta med tumme (Jo jävligt lätt, ho hade nog inga egna barn) Vi ska ge det ett tappert försök att främst dra ner på nonno tid (nonno är snutten och han går ofta hand i hand med tummen) Ingen Nonno på dagtid, bara då man ska sova. Sen ska jag försöka smyga in sånt där stop och väx emellanåt. Vi får se hur det artar sig.

I lördags var jag på 40 års fest hos bästa Lotta Det var hur trevligt som helst, god mat, trevligt sällskap och singstar förstås =)

På söndag var jag och loppan ute med morfar och "mormor" och fikade sen åkte vi till coop och handlade. Loppan fick vattenfärger och med dom målade hon konstverk senare på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att det gick bra hos tandläkaren (du som trodde att hon skulle knipa igen och knöla :-D)! Jag tror att det kan vara smart att börja med snutten (så hade vi det med napparna, de bodde i sängen och ingen annanstans. Om man inte var ledsen.) Hoppas det inte blir så farligt (ibland blir man ju överraskad av de små).



Sv: Det är bara liksom höger hörn på snittet som äcklar sig lite (fast det ser inte alls farligt ut eller så), resten känner jag inte heller av.



Jag är väl inte den som sitter och rullar tummarna men jag lyfter inte (det är även J supernoggrann med, han kommer flygande bara han tror att jag avlägset funderar på att lyfta upp något) och jag dammsuger t.ex. inte (det var något med den rörelsen som man skulle undvika) och sånt. Vi får se vad BVC säger idag. Antingen kan hon ta sig en titt och om inte får jag väl fixa en läkartid innan vi går därifrån.

2011-06-14 @ 11:16:41
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Lôtten

TACK för att du kom på min fest ! Den hade INTE varit detsamma utan dig <3

Och för MIG är du aldrig ett andrahandsval :)

Kram Beckan

2011-06-14 @ 19:21:50
URL: http://lottensplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0